Første gang i packraft!

Go mårrån!

I sommer lånte jeg bobilen til Pappa og kjørte rundt i Trøndelag på ferie, og i tillegg filmet jeg en god del til serien “Kommunejakten” jeg holder på å lage til Youtube.

Før jeg dro oppover var jeg i kontakt med Hekta på Tur AS og var så heldig å få låne en Hydra Packraft som jeg skulle bruke til å padle ned Bjøra som er en sideelv til Namsen da jeg var hjemme i Overhalla.
Da jeg var der var det veldig mye vann i både Bjøra og Namsen, så det ble ingenting av padleturen da, men på vei hjemover til Sandefjord ble det en stopp ved Jessheim der jeg fikk lurt med meg en venninne til å være fotograf så jeg fikk tatt en liten padletur på Aurtjern som ligger ved militærleiren på Sessvollmoen.

Monteringen av packraften var veldig enkel, man bruker oppbevaringsposen som luftpumpe, og den var ferdig pumpet på ca fem minutter.
Man får kjøpt små elektriske pumper som gjør det enda raskere og enklere, men jeg gadd ikke kjøpe pumpe uten å ha egen packraft.
Jeg hadde også med meg en av jaktsekkene mine som jeg stroppet fast foran på packraften for å også få testet å frakte den ferdig oppblåst.

Det var morro å prøve packraft, men om jeg skulle kjøpt en egen ville jeg nok valgt en litt større modell, med mine 182 cm og ca 110 kg er jeg jo ingen liten kar, så den ble rett og slett litt trang.
Siden denne modellen er uten retningsfinne ble det litt slalom, og jeg savnet ryggstøtte, men siden jeg er så stiv i kroppen at jeg generelt sliter med å “sitte flatt” så er nok dette mest min egen feil og ikke packraften sin feil.
På dyrere modeller får man alt dette, men dette er innstegsmodellen de har på Hekta på Tur.

Selv om dette nok ikke er modellen jeg ville kjøpt selv, så var det veldig morro å få prøvd packraft!

Hydra Packraft koster vanligvis 4.999,- men er nå på tilbud til 2.999,-
Dette innlegget er ikke sponset, men jeg fikk låne packraften for å teste den.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg