Morro med bil…

Go mårrån!

Som tidligere nevnt er jeg på flyttefot, og i går ble det nok en tur med flyttelass fra Sandefjord til Gjerdrum.
Disse turene tar jeg vanligvis på søndager siden jeg jobber de andre dagene, men jeg har funnet en fin sofa på Finn.no som en kamerat skulle hjelpe meg å få hentet.
Det aller meste som skal flyttes klarer jeg ta selv, men en diger U-sofa er i største laget å bære alene, og er usikker på om den ville fått plass i Yarisen også…

 

Turen innover gikk fint helt det ble kø ved YX-stasjonen som ligger ved E-18 på Høvik, da jeg skulle gire ned så fikk jeg ikke bilen i gir igjen!
Dette skjedde rett før avkjøringen til YX-stasjonen, så jeg rakk ikke svinge inn der, men trillet forbi stasjonen så jeg ble stående i påkjøringsfeltet ut fra stasjonen.
Klarte heldigvis plassere bilen slik at den hverken sperret kollektivfeltet eller utkjøringen fra stasjonen, og det var nok plass foran bilen min til at en bergingsbil kunne få plass der.

 

Jeg kjører rundt med verktøysett i bilen så jeg prøvde å fikse det selv der bilen sto, men innså ganske fort at her var det bare å bestille bergingsbil.
Å stå å skru bil “på” E-18 er ikke akkurat optimalt, og clutch er noe jeg ikke er særlig flink på.

 

Når jeg forsikrer kjøretøy tar jeg alltid kasko eller delkasko siden man da får veihjelp inkludert, det er ikke ofte jeg har benyttet meg av det men denne gangen var det bare å ringe Gjensidige så de fikk satt meg over til bilbergerne.

 

Fra jeg ringte til det kom både bergingsbil og putebil (beskyttelsesbil som skjermer mot påkjøring bakfra) tok det ca 20 min, det vil jeg påstå er ganske kjapt!

 

Bilen ble så fraktet til Alnabru der Osloavdelingen av firmaet jeg jobber i holder til, så fikk den stå der mens vi dro å hentet sofaen på Haugenstua og kjørte den til leiligheten i Gjerdrum mens jeg prøvde finne ut hva jeg skulle gjøre med bilen.

 

Jeg fant ingen løsning i går kveld, men fikk låne bilen til kameraten (Takk Roger!!) så jeg kom meg hjem til Sandefjord igjen.

 

I dag kom jeg på at jeg kjenner en som tidligere drev et bilverksted på Ulven, jeg vet at bygget han hadde verksted i er revet men googlet litt og fant ut at de har startet et nytt verksted i nærheten så jeg tok en telefon til han.
De hadde mulighet til å se på bilen allerede i morgen, så det var bare å komme bort med bilen i dag.

 

Da jeg snakket med Roger igjen ordnet han med levering av bilen til verkstedet, og han fikk gjort det så tidlig på dagen at verkstedet fikk kikket på bilen allerede i dag.
Jeg trodde feilen var slavepumpen til clutchen, en del som ikke koster all verden og er enkel å bytte, men det viste seg dessverre at clutchen måtte byttes.
Jeg hadde håpet at det var en reparasjon til 1.500,- – 2.000,- men så heldig var jeg ikke, prisen kommer på rundt 11.000,-…
Det passet fryktelig dårlig midt oppe i flytting osv, men må jo bare få fikset det så jeg har bil å kjøre med, å kjøre flytting med motorsykkelen er ikke så aktuelt…

 

Verkstedet fikk bestilt delene i dag, har et bittelite håp om at de rekker få den klar i morgen, men fredag er nok mest realistisk.
Siden Roger er ukependler og må ha tilbake bilen for å få dratt hjem til helgen kjører jeg til Oslo igjen i morgen kveld å leverer tilbake bilen hans, og så har jeg vært så heldig at jeg får låne en annen bil så jeg kommer meg tilbake til Sandefjord igjen (Takk Gøril!!).

 

På fredag er det full rulle med å jobbe dobbelt igjen + skal jobbe lørdag kveld, så får se an om det blir ENDA en Oslotur denne uken for å bytte bil, eller om jeg drøyer til over helgen.
Må nesten prøve å rekke litt søvn også…

 

 

Kjedelig innlegg i dag, var opptatt med andre ting enn å ta bilder, men får komme sterkere tilbake på den fronten.

 

Tusen tusen takk for hjelpen til Roger, Gøril og Dhahir i Autonor 1 AS!
(Innlegget er ikke sponset, men Autonor 1 AS har gitt meg god service i mange år!)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg