Upraktisk ribbensbrudd…


(Bildet er en illustrasjon, det er ikke av meg.)

Go mårrån!

Denne helga ble ikke akkurat som planlagt…

Etter jobb på fredag dro jeg hjem å spiste middag og tok en dusj før jeg dro på jobb nr to på The Note der jeg skulle ha min siste vakt i baren.
I konsertlokalet i andre etasje var det en “stille konsert”, der rockepoeten Tom Roger Aadland tolket Bob Dylans låter på norsk.
På et av bordene satt det to par som tydeligvis var mer opptatt av å prate sammen enn å høre på musikken, det hadde ikke vært noe stort problem om det var rockekonsert med høyt volum, men med stille konsert med en mann med akustisk gitar på scenen så forstyrret de opplevelsen for samtlige andre i lokalet.

De ble bedt om å dempe seg flere ganger, både av personalet og av andre gjester, men da svarte de med å begynne å hysje på alt og alle.
Latterlig oppførsel av to voksne par på ca 60-65 år…

Da Tom Roger skulle i gang med sitt andre sett ba eieren av The Note meg om å utvise gjestene om denne oppførselen fortsatte, noe den gjorde.
Han som skulle jobbe som vakt den kvelden kom litt tidligere på jobb den kvelden, så han ble med meg bort til bordet for å utvise dem.

De var absolutt ikke enige i at de skulle gå, men etter hvert gikk den ene mannen, mens den andre fant ut at han i stedet for å gå selv heller ville bli kastet ut.
Vakten fikk tatt grep på venstrearmen mens jeg skulle ta høyrearmen, jeg fikk dessverre ikke tatt skikkelig grep og glapp grepet, før jeg rakk ta nytt grep fikk jeg en hard albue rett i ribbena.

Jeg fikk tatt nytt grep på han, og vi fikk han ut, da vi var på vei ned trappen med han kjente jeg at ikke alt var som det skulle med ribbena mine.
Først trodde jeg at jeg bare hadde fått meg et slag, men etter hvert som adrenalinet gikk ut av kroppen kjente jeg at det gjorde vondt å puste dypt og å bevege seg rundt i lokalet så jeg fryktet at jeg hadde fått et brudd/brist.
Det gjorde faktisk så vondt at jeg rett og slett ikke klarte fullføre skiftet mitt, men måtte dra hjem fra jobb.
Kan vel si det sånn at det ikke var på den måten jeg ville avslutte tiden min på The Note…

Å sove med vondt i ribbena er ikke så enkelt, men med masse puter i ryggen fant jeg til slutt en stilling som gjorde at jeg klarte “sitteligge” og få litt søvn.

Lørdag skulle jeg ha min siste vakt som ordensvakt på James Clark, men jeg kjente på morgenen at det var bare å glemme å gå på jobb, det nytter ikke jobbe som ordensvakt hvis man knapt klarer puste uten at det gjør vondt, man må jo være klar for å gå inn i situasjoner og det går ikke med sterke smerter..

Søndag skulle jeg ta en ny runde med flyttelass til Gjerdrum, planen var å få kjørt litt store ting, men det klarte jeg rett og slett ikke bære så da ble det en tur med småting i stedet.
Det ble et dårlig lass, men jeg fikk da oppover litt ting, det var ikke akkurat godt å bære, men siden det var små og lette ting gikk det greit bare jeg jobbet sakte.

Da jeg våknet i dag angret jeg på flyttekjøringen i går, da gjorde det så vondt i ribbena at det bare var så vidt jeg kom meg opp av senga.
Det er nok ingen tvil om at jeg har fått et brudd eller en brist i et ribbein, men det er ingenting legene får gjort med sånt så så lenge smerten ikke er stikkende så kjører jeg selvmedisinering med ibux.

Vanvittig upraktisk med ribbensbrudd midt i flyttingen, til helgen skal jeg kjøre det siste lasset og det er begrenset hva jeg klarer bære av store ting selv nå.
Heldigvis har jeg noen gode venner som stiller opp (Takk til Bjørnar og Jeanett!), og siden jeg har kjørt flyttelass i snart en mnd nå så er det ikke så mye igjen i leiligheten.

Jeg har kjøpt meg “ny” sofa på Finn.no som allerede er flyttet til den nye leiligheten, så i dag la jeg ut den gamle sofaen min på “gis bort” på Finn.no, tror det tok ca 10 min fra jeg la ut annonsen til jeg fikk melding fra noen som ville komme å hente allerede i kveld.
Mulig de tar med seg et skrivebord jeg ikke trenger også, så ser ut som jeg kan bli kvitt en del store ting på en gang.

Det blir litt kjedelig å ikke ha sofa den siste uken, men jeg kan flytte TV`n inn på soverommet og bruke sengen som sofa så lenge jeg har nok puter i ryggen. 🙂

Det ble nok et laaangt innlegg uten bilder, men det har ikke vært så mye spennende å ta bilder av…

4 kommentarer
    1. Hei hei. Du er på flyttefot du også ja. Skal si det tar tid.
      Jeg har funnet mye fint på Finn.no. Det er er kjekt sted og lete på når det er noe man trenger og ikke absolutt må ha nytt 😊

      1. Hei!

        Det flyttes her også ja, og jeg HATER flytting! 🙂

        Jeg har kjøpt mye på Finn.no i det siste, sofa, utemøbler, vedkappsag, tilhenger, hjul til tilhengeren og spisestue.
        Alt til en brøkdel av ny pris!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg